Masterclass Ondernemerschap: Ondernemen met maatschappelijke impact

De Global Entrepreneurship Week 2013 sluit af met een Masterclass Ondernemerschap in het thema van de Utrechtse week, namelijk ‘kennisintensief ondernemerschap: economische en maatschappelijke impact’.

Geld verdienen is essentieel voor de vitaliteit en duurzaamheid van een bedrijf, maar is niet het enige of zelfs de belangrijkste reden een waarom een bedrijf bestaat. Vertrouwen, openheid en aandacht (begrippen die veel ondernemers doen huiveren) maakten de Braziliaanse topondernemer Ricardo Semler er schatrijk mee. Ook in Nederland wordt hier druk mee geëxperimenteerd. Sociale bedrijven gaan nog een stap verder en richten zich volledig op doelen buiten geld. We hebben immers allemaal behoefte aan zingeving. Sociale bedrijven richten zich op hogere doelen en inspireren zo medewerkers, klanten en anderen. Toch kun je ook bewust ondernemen en je ook richten op winst. Hoe ga je hiermee aan de slag? En waar loop je zoal tegenaan?

De Masterclass Ondernemerschap Ondernemen met maatschappelijke impact gaat hier dieper op in door topwetenschappers en -ondernemers bij elkaar te brengen rond dit thema. Sprekers zijn onder andere:
• prof. dr. Erik Stam (hoogleraar Ondernemerschap en Innovatie, Universiteit Utrecht)
• Henk Jan Beltman (CEO Tony Chocolonely)
• Leen Zevenbergen (serial entrepreneur, spreker en founder B Corp Europe)
• Robbert Maas (SOON)
• Martijn Blom (droomzaken.nl, alumnus UU)

Deze Masterclass Ondernemerschap is de eerste van een reeks die in 2014 wordt voortgezet op 16 januari. Je kunt je via deze link alvast aanmelden voor één van de 5 masterclasses in 2014:

https://docs.google.com/a/utrechtce.nl/forms/d/11w18ZllQk-qRo1DRa0CPV7Aqsme0TSWK_Ka8zTpMLlk/viewform